duminică, 30 ianuarie 2011

Motivarea unei structuri MLM construita online

Acest material a fost propus de partenerul SorinS pentru revista LifeCare ComUnity pentru luna ianuarie 2011 si este un material cu caracter personal iar abordarea din acest articol este una pur personala.

In primul rand vreau sa va spun ca eu personal nu sunt adeptul folosirii unor metode de motivare descriese pe larg in cartile de MLM pe care majoritatea celor care practica acest job le-au citit.

Opinia mea este ca MLM este un sistem alternativ de marketing prin care un produs este promovat pentru a fi livrat de la producator catre consumatorul final.

Cu adevarat remarcabil este modul in care este abordat acest sistem de marketing. Reclamele “reci” de pe toate bannerele amplasate pe marginea drumului si din spoturile publicitare din media sunt inlocuite cu un instrument “fierbinte” reprezentat de omul de langa noi: vecinul, prietenul, colegul de serviciu. Acest mod ingenios de promovare impreuna cu faptul ca acest tip de marketing este singurul care imi aduce bani m-a atras pe mine in lumea MLM.

De ce online?

Fiecare dintre noi are anumite pasiuni, placeri, moduri prin care isi petrece timpul liber. Cand am inceput afacerea Life Care am inceput ca majoritatea dintre partenerii companiei noastre, am fost la o prezentare “la sala” realizata de sponsorul meu, am invatat de la acesta sistemul de lucru, am invatat “sa fac cerculete” asa cum spune un coleg pe care toti partenerii din companie il apreciaza pentru rezultatele remarcabile pe care le-a obtinut. Dar in urmatoarele cateva luni mi-am dat seama ca nu imi place ceea ce fac, mi-am dat seama ca daca voi continua in acest mod mai devreme sau mai tarziu voi renunta, lucru pe care nu mi-l doream pentru ca am vrut sa am o viata mai buna pentru mine si familia mea lipsita de griji materiale.

In acel moment am luat o coala de hartie si am asezat pe ea ceea ce imi place cel mai mult sa fac si am incercat sa-mi armonizez afacerea mea Life Care cu aceste lucruri. Imi place sa navighez pe internet, sa comunic, sa vad cum oameni din diverse colturi ale lumii exprima anumite opinii pe diverse subiecte.

Cum am reusit?

Acest lucru este relativ simplu. Am incercat sa aduc alaturi de mine oameni ca gandesc la fel, care simt la fel ca mine, pentru care una dintre placerile vietii este aceea de a naviga online. Atunci cand oamenii au pasiuni comune, ganduri comune si exprima puncte de vedere comune impreuna pot obtine rezultate remarcabile.

Consider ca atunci cand partenerul isi face afacerea folosindu-se de acele lucruri la care se pricepe cel mai bine gradul lui de automotivare este mult mai ridicat si rezultatele obtinute pot fi mult mai bune.

In opinia mea si sponsorul in momentul in care doreste sa-si motiveze partenerii trebuie sa analizeze: trairile sufletesti ale partenerului, modul de exprimare al acestuia si talentele de care acesta dispune. Abordarea motivationala trebuie sa fie primita de catre partener cu placere, bucurie si nu trebuie sa vina ca si “o obligatie de serviciu” din partea sponsorului.

In mod normal o structura MLM construita online are o abordare motivationala in care se stimuleaza partenerul sa foloseasca talentele sale din acest mediu. Toate materialele si informatiile trimise de compania Life Care sunt prelucrate de catre sponsori astfel incat ele sa fie cat mai usor asimilate si cat mai usor de transmis prin intermediul unui e-mail.

Nu este nici un secret si noi cei care lucram online transmitem partenerilor nostri exact aceleasi informatii pe care le transmit si cei care fac prezentari “la sala” sau prezentari “unu la unu” numai ca incercam sa le modelam astfel incat ele sa poata fi folosite online.

Adevarul este ca in ultimii ani si la nivelul companiei Life Care au aparut modificari de orientare spre mediul online. Daca in anii 2007, 2008 cei care desfasuram aceasta afacere online eram doar “o nisa” in cadrul companiei care nu depasea 5% din parteneri in acest moment compania Life Care face din ce in ce mai multe demersuri pentru dezvoltarea acestui mod de lucru si cred ca in acest moment aproximativ 25% din parteneri folosesc in totalitate sau partial acest mod de lucru in afacerea lor (acest procent este o opinie personala fara sa detin informatile necesare pentru o evaluare corecta).

Primul training online desfasurat pe parcursul anului 2011 cu ajutorul Dl. Paul Martinelli denota faptul ca s-a inteles ca abordarea online si desfasurarea afacerii folosind toate aceste mijloace poate aduce economii de timp si bani atat pentru compania Life Care cat si pentru parteneri.

In acest moment in Romania 10-15% din populatia tarii este conectata la internet, tarile din Europa de Vest au procente de 70-80% . Numai pentru cateva clipe sa va ganditi ce va fi in momentul in care in Romania 50% din populatie va avea acces la acest mijloc de informare si comunicare. Care va fi ponderea celor care lucreaza online in afacerea lor Life Care?

Cu speranta ca acest articol nu v-a plictisit va doresc tuturor partenerilor Life Care un an excelent in afacerea dvs, multa sanatate si prosperitate.

Niciun comentariu: